Prancūzijoje pasibaigus Tarptautiniam aukščiausiojo lygio susitikimui dirbtinio intelekto veiksmų klausimais, užvirė daugybė debatų dėl plataus generatyviojo DI pritaikymo versle (pasklido ir nemažai fantazijų). Spartų progresą šioje srityje demonstruoja ne tik technologijų ir paslaugų lyderiai; jis veikia tiek visas įmones, tiek pasaulinę prekybą bendrai. Kokios yra galimybės įgyvendinti DI gamybos sektoriuje ir kreditų valdyme, pradedant procesais ir baigiant produktais? Kuo rizikuojame?
Augimas, produktyvumas, konkurencingumas: makro-mikro, nesibaigianti kova!
Žvelgiant iš įmonės perspektyvos arba nacionaliniu mastu, dirbtinio intelekto panaudojimą supantys klausimai gali smarkiai skirtis. Nepaisant to, tiek makro, tiek mikrolygmeniu aktualūs trys pagrindiniai aspektai: augimas, produktyvumas ir konkurencingumas. Pasibaigus nuostabos ir eksperimentų etapui, „generatyviojo DI burbulas“ pereina į produktyvaus šios technologijos panaudojimo dideliu mastu ir integravimo į perspektyvius ekonominius modelius stadiją.
Greta kitų kylančių iššūkių konkurencingumo siekis iš tikrųjų sukurs valstybių ir įmonių padėties disbalansą. Be to, įvyks itin svarbus pokytis: nors įmonėms leidžiama klysti, ne visos vienodai greitai atsigaus po klaidos šioje srityje.
„Tos, kurios įvaldys DI, džiaugsis didesniu produktyvumu ir įgis strateginį pranašumą. Vis dėlto sunkiausia čia atrasti galios ir atsakomybės balansą: DI galima pasinaudoti kaip svertu augimui ir produktyvumui didinti, tačiau kartu jis yra etinės, socialinės, aplinkos apsaugos ir geopolitinės rizikos vektorius.
Tai, kaip sprendimų priėmėjai perims tam tikrus kultūros elementus, taip pat turės lemiamos svarbos įmonėms, - ypač todėl, kad DI tebėra tebesivystantis klausimas, kaip neseniai pamatėme su „DeepSeek“, kuris apvertė aukštyn kojomis daugelį įsitikinimų, kurie buvo suvokiami kaip nekintamos tiesos“, -
Aurélien Duthoit, „Coface“ IRT sektoriaus ekonomistas.
Ar visos įmonės žaidžia toje pačioje lygoje?
Nors DI yra technologinė revoliucija, pasižyminti tokiu ypatumu, kad daro įtaką visoms įmonėms ir visais lygmenimis, jos pritaikymas vyksta suverenių valstybių, investicijų politikos ir rinkos, kurioje pasaulinėje scenoje dominuoja Amerikos ir Kinijos įmonės, kontekste. Priešakyje žengia tokios JAV bendrovės kaip „Google“, „Microsoft“, „Amazon“, „Meta“, „Oracle“ ir „Apple“, 2024-aisiais investavusios daugiau kaip 160 mlrd. JAV dol., daugiausia į duomenų centrų, skirtų apmokyti DI, statybą, ir kone 500 mlrd., apie kuriuos pranešė Donaldas Trumpas, skirti „Stargate“ projektui. Kai kurioms kinų bendrovėms, tokioms kaip „Baidu“, „Tencent“ ir „Alibaba“, kurių bendros investicijos siekia 15 mlrd. JAV dol., sekasi gerai. Kita vertus, Europoje sunku išskirti bent vieną įmonę, kuri būtų investavusi panašias sumas.
„DI pritaikymo greitis atskiruose sektoriuose ir net tame pačiame sektoriuje labai nevienodas. Jis priklauso nuo reguliavimo, duomenų brandos laipsnio ir turimų išteklių.
Į technologijas orientuoti sektoriai naudojasi palankia reguliavimo aplinka, dideliais kiekiais struktūruotų duomenų ir reikšmingais IT ištekliais. Vis dėlto tai naudinga ir kitiems sektoriams, tokiems kaip prekyba arba pramonė, kurie jau dabar siekia skaitmeninti savo verslą. Šiuo aspektu DI jokiu būdu nėra tik technologijų bendrovėms skirtas dalykas!“ -
Carine Pichon, „Coface“ įmonės, atsakingos už Prancūziją, Vakarų Europą ir Afriką, vykdomoji vadovė
DI integruojamas į klientams skirtus sprendimus ir komercinės rizikos valdymą
Nors DI tema nėra nauja, dėmesys į ją vėl atkreiptas sukūrus generatyvųjį DI ir plačiajai visuomenei labiau prieinamus jo panaudojimo režimus. Įmonėse pastebimas ir horizontalusis diegimas: pirmiausia ištestuotas su keliomis funkcijomis (IT, rizikos valdymas), DI laipsniškai išplito ir į kitas sritis (žmogiškieji ištekliai, finansai), o jo naudojimas auga eksponentiškai.
Šiame kontekste sprendimų priėmėjams didžiausią rūpestį kelia DI panaudojimo atvejai: kaip integruoti, panaudoti ir pritaikyti DI mano įmonės veikloje? Kokią konkrečią naudą jis gali duoti mano klientams? Kaip DI galėtų pagerinti komercinės rizikos vertinimą?
Dvi pasaulinės lyderės dalijasi savo šios srities patirtimi ir inovatyviomis strategijomis:
- „Schneider Electric“, pasaulinė pramonės technologijų lyderė, pritaikiusi DI savo klientų naudai, o taip pat kreditų rizikos valdymui!
- „Sonepar“, pasaulinė profesionalams skirtos elektros įrangos platinimo lyderė, kuri naudojasi DI siūlydama daugialypių kanalų patirtį ir teikdama individualiai pritaikytus vertės pasiūlymus savo klientams.
Susipažinkite su visais dirbtinio intelekto iššūkiais, rizika ir galimybėmis pramonėje: žiūrėti 2025 m. „Coface“ šalių rizikos konferencijos pakartojimą.