Neseniai duotame interviu „Le Revenu“ „Coface“ generalinis direktorius Xavier Durand dalijasi mintimis apie rizikos valdymą, dabartinius ekonominius iššūkius, duomenų ir inovacijų vietą bei vaidmenį vykdant rizikos analizę ir prevenciją.
Išgyvenote 2008-ųjų finansų krizę, tuomet Fukušimos avariją Japonijoje (2011 m.) ir COVID-19 krizę. Po to parašėte knygą „Drąsa rizikuoti“ (angl. „Daring to take risks“1). Ko pasimokėte iš šių įvykių?
Xavier Durand: „Mes visi suvokiame rizikos zonas. Vis dėlto labai sunku numatyti krizę, nes įvykius lemia įvairūs veiksniai. Pažvelgti dvejus ar trejus metus į priekį ne taip svarbu, kaip žinoti, kaip valdyti per kitus tris - šešis mėnesius įvyksiančius įvykius.
Per didžiąją finansų krizę 2008-aisiais valdžios įstaigos sudvejojo ir nesiryžo įsikišti, kad išgelbėtų banką, dėl galimos moralinės rizikos ir leido „Lehmann Brothers“ bankrutuoti. Kai prasidėjo COVID-19 pandemija, jos ėmėsi visų įmanomų priemonių. Tai atsigręžė bumerangu, nes vykdyta pinigų ir fiskalinė politiką leido išgyventi įmonėms-zombiams. Dabar aplinka susigrąžino savo teises. Labiausiai išsivysčiusiose valstybėse vyriausybės nutraukia paramos priemones, tad verslo bankrotai tampa norma. Europos šalių vyriausybės nebeišgali toliau vykdyti ekspansyvios fiskalinės politikos.
Dabartiniai fiskaliniai disbalansai kuria skolas ir nestabilumą. Mūsų klientai tai žino, o mes sulaukiame vis daugiau naujų klientų, kurie ieško būdų apsisaugoti.“
Vienintelė kreditų draudimo įmonė, gebanti sutelkti informaciją iš visų šalių vienoje duomenų bazėje
Kaip jums pavyksta apdrausti įmones didesnės rizikos laikais?
Xavier Durand: „Mūsų verslo modelis ne tiek paremtas mūsų gebėjimu numatyti, kiek gebėjimu suvaldyti. Galime numatyti, kad kils pandemija, bet tai nepadeda mums kas dieną priimti po 13 000 kredito sprendimų 200 šalių, dirbant su 5 milijonais partnerių. Kiekviena šalis ir kiekviena situacija yra kitokia. Mes skelbiame pasaulinį šalių ir sektorių rizikos žemėlapį, bet tai mums nepasako, kas nutiks konkrečiai įmonei. Kokio nors makroekonominio reiškinio poveikis vienai ar kitai įmonei gali būti visiškai skirtingas, priklausomai nuo jos vietos vertės kūrimo grandinėje.
Esame vienintelė kreditų draudimo įmonė, galinti sutelkti informaciją iš visų šalių vienoje duomenų bazėje. Palaikome ryšį su kiekvienu iš 100 000 savo klientų. Anksčiau priimti kredito sprendimą reikėdavo penkių dienų. Mes sutrumpinome šį laiką iki pusdienio, tad viskas vyksta daug tiksliau ir sparčiau. Šiandien 60% sprendimų - mažiausios vertės, labiausiai pasikartojantys - priimami automatiškai. Mes išnagrinėjame kone visus pasaulyje pateikiamus kreditų draudimo failus, tad mūsų pridėtinės vertės pagrindas yra duomenys. Investuojame kelias dešimtis milijonų kasmet į naujas technologijas. Per ketvertą metų savo informacijos veiklai priėmėme 500 specialistų (tai sudaro dešimtadalį visų mūsų darbuotojų). Tokias investicijas visiškai atperka šių paslaugų pardavimo augimas. Vien dėl savo duomenų įgijome daugiau kaip 15 000 klientų. Tai sparčiai auganti rinka.
Kreditų draudimo rinka itin konkurencinga. Sąskaitas išrašome, taikydami dešimtosios procento dalies įkainį nuo garantuotų kliento pardavimų, o kainos mažėja jau beveik dešimt metų. Pasitelkus technologijas pasiektas didesnis našumas galiausiai išeina į naudą mūsų klientams.“
Ar galite pasakyti „ne“??
Xavier Durand: „Mūsų darbas - padėti įmonėms priimti teisingus komercinius sprendimus ir išvengti neatsiskaitymo, kuris yra viena pagrindinių verslo žlugimo priežasčių. Be to, turime mokėti pasakyti „ne“, kai manome, kad rizika pernelyg didelė.“
Ar numatote recesijos riziką ir ar turėtume tikėtis, kad jūsų augimas dar labiau sulėtės, ypač atsižvelgiant į mažėjančią infliaciją?
Xavier Durand: „Mes tikimės veikiau sulėtėjimo, o ne recesijos. Mūsų imamas mokestis sudaro procentinę dalį nuo pardavimo. Kai infliacija ima kilti - tai užprogramuotas augimas. Kai ji krenta - tai mažėjimas. Šis mažėjimas stebimas nuo praėjusių metų pabaigos, tačiau mūsų pajamoms jis turi tik nominalų poveikį.
Kas svarbu - tai mūsų klientų bazės stabilumas. Mūsų klientų išlaikymo rodiklis išlieka labai aukštas, apie 93%. Tad mūsų pardavimų dinamika atspindi ekonomikos raidą plius naujų klientų užsakymai.“
Ar tvaru paskirstyti 80% pelno?
Xavier Durand: „Mūsų grąža - viena didžiausių iš SBF 120 indekso įmonių. Nuo to laiko, kai perėmiau įmonės vairą prieš devynerius metus, mūsų akcijų kaina augo net po 17% per metus.
Toks dividendų išmokėjimo rodiklis nesutrukdė mums pagerinti mokumą, kuris šiuo metu viršija mūsų nusistatytą tikslinį diapazoną.
Be to, kliaujamės ir perdraudimu. Laikomės taisyklės, kad bet kuri viena didelė žala negali kainuoti daugiau negu 3% mūsų nuosavo kapitalo. Ketvirtį apyvartos perleidžiame perdraudikams, o patys prisiimame tris ketvirtadalius rizikos.“
Vienintelė kreditų draudimo įmonė, kurios akcijomis prekiaujama biržoje
Ar yra prasmės išlaikyti tokį reitingą? Gal galėtų kontrolę perimti „Arch Capital“?
Xavier Durand: „Šį klausimą turėtumėte užduoti „Arch Capital“. „Arch Capital“ atsiradimas (2020 m., 29,9% kapitalo ir keturios vietos valdyboje) nepakeitė mūsų strategijos. Tai yra draudimo, perdraudimo ir hipotekos kreditų grupė. Nuo tada, kai įsigijo akcijų, ji visą laiką elgėsi kaip finansų partneris.
Esame vienintelė kreditų draudimo įmonė, kurios akcijos įtrauktos į vertybinių popierių biržos sąrašus. Mūsų kompetencija - kreditų rizikos valdymas, ir mes toliau stipriname savo siūlomų paslaugų asortimentą, pradedant informacijos paslaugomis ir draudimu ir baigiant skolų išieškojimu. Dėl to turime ir toliau kurti ir diegti naujoves. Tuo mes iš tiesų išsiskiriame iš kitų; be to, ši veikla yra vienas iš mūsų naujojo „Power the Core“ strateginio plano ramsčių.
Kai prisijungiau prie „Coface“, turėjome investuotojų, kurie investavo į vertę, tada pritraukėme ieškančius didelių dividendų. Dabar pradedame atrodyti patrauklūs tiems, kurie renkasi augančių įmonių akcijas ir domisi technologijomis.“
Interviu „Le Revenu“ užsakymu ėmė Aline Fauvarque - 2024 m. lapkritis
1- „Oser le risque : Le management dans un monde incertain“. 112 p. Leidykla „Hermann“. 2021 m. sausis. 16 eur