Dabartinėje ekonominėje situacijoje daugelis įmonių gali susidurti su rimtomis pinigų srautų problemomis. Kad toks verslas išgyventų, būtina užkirsti kelią įsipareigojimų nevykdymui arba nedelsiant išieškoti pirkėjų mokėtinas sumas. Kad padėtume jums geriau suprasti kreditų valdymą ir pagerinti verslo rizikos prevenciją, siūlome 7 patarimus, kaip geriau apsaugoti savo verslą:
1. Užmegzkite tiesioginį ryšį su įmone, ne tik su jos pardavėjais
Pardavimų valdymas ir mokėjimo atidėjimų valdymas yra dvi atskiros funkcijos.
Taip pat patariame nustatyti aiškią mokėjimo atidėjimo klientams politiką, įskaitant jo suteikimo sąlygas, kredito limitus ir mokėjimo terminus. Būtinai iš anksto supažindinkite su šia politika klientus, kad būtų išvengta nesusipratimų.
Be to, galite pagalvoti apie nuolaidas arba kitas skatinimo priemones tiems klientams, kurie apmoka sąskaitas prieš terminą. Tai gali padėti paskatinti juos atsiskaityti laiku ir pagerinti pinigų srautus.
2. Pažinkite įmonę
Prieš sutardami dėl mokėjimo atidėjimo sąlygų, turėtumėte patikrinti įmonės kreditingumą: peržiūrėkite kredito istoriją, kredito įvertį ir atsiskaitymų istoriją. Tai gali padėti apsisaugoti nuo klientų, kurie, tikėtina, nevykdys mokėjimo įsipareigojimų.
Jeigu neturite tam išteklių, „Coface“ padarys tai už jus. Susipažinkite su mūsų verslo ataskaitomis, kredito įverčiu arba „Coface“ kredito rekomendacijų sprendimais ir galėsite paprasčiau valdyti kreditų riziką.
3. Sekite naujausią informaciją bendraudami su kolegomis
Įstoję į prekybos asociaciją arba savo veiklos sektoriaus profesinę organizaciją, galite reguliariai gauti paskutines naujienas apie savo verslo partnerius, diskutuodami su žmonėmis, kurie taip pat dirba su šiomis įmonėmis.
4. Apdrauskite savo verslo sandorius
Apsaugokite savo verslą kreditų draudimu – tai būdas perleisti klientų portfelio vertinimą ir stebėseną kitiems, užsitikrinti garantuotus mokėjimus ir pasinaudoti skolų išieškojimo paslaugomis.
> Daugiau apie prekinių kreditų draudimą
5. Neignoruokite pradelstų mokėjimo terminų
Jeigu klientas vėluoja sumokėti, nedelsdami nusiųskite priminimą apie esamą įsipareigojimą. Tai gali padėti išvengti užsitęsusio įsipareigojimų nevykdymo ir galimo neatsiskaitymo.
Be to, atminkite: ryžto stoka pradžioje vėliau gali atsiliepti nemaloniais padariniais.
6. Išsaugokite arba paprašykite pateikti įrodymus
Išsaugokite dokumentus, kuriuose nurodoma, kad prekės buvo pristatytos arba paslaugos suteiktos, arba paprašykite pateikti tokius dokumentus. Turite užsitikrinti, kad vėliau klientas neturėtų pagrindo nesumokėti.
Likite budrūs.Derėdamiesi dėl specialių atsiskaitymo sąlygų, būkite pagrįstai lankstūs, tačiau būtinai įforminkite visus susitarimus dokumentais ir ryžtingai reikalaukite, kad jų būtų laikomasi.
7. Vykdykite suteiktų mokėjimo atidėjimų stebėseną specialiomis priemonėmis
Pasvarstykite, gal vertėtų pasitelkti technologijas ir automatizuoti kreditų valdymo procesą, pavyzdžiui, kreditingumo patikrinimus, sąskaitų išrašymą ir priminimų apie atsiskaitymą siuntimą. Tai gali padėti optimizuoti veiklą ir sumažinti klaidų tikimybę.
Vykdykite nuolatinę klientų įsiskolinimų stebėseną ir taip užtikrinkite mokėjimo įsipareigojimų vykdymą. Taip bus lengviau iš pat pradžių nustatyti galimas problemas ir imtis veiksmų.
„Coface“ siūlo veiksmingus stebėsenos sprendimus, kurie leidžia gauti pranešimus pasikeitus kurio nors iš klientų situacijai.
Patarimas: kreipkitės į specialistus
Jei nesate tikri dėl geriausios prekinių kreditų valdymo praktikos, kreipkitės patarimo į finansų profesionalus arba kreditų valdymo ekspertus, pvz., „Coface“. Mes galime patarti, kaip efektyviai valdyti kreditus ir išvengti pirkėjų kreditavimo rizikos.